Pozostałe

Miech bmw f07

Off 5

Dla wielu mechaników problemem w kontakcie z zawieszeniami pneumatycznymi jest poprawna diagnoza usterki. W ich skład wchodzi kilka podstawowych elementów, których działanie jest ze sobą nierozerwalnie połączone.

Podstawowe części układu zawieszenia pneumatycznego

Miech pneumatyczny, zwany także sprężyną; napełniany przez kompresor. Montuje się go zwykle na tylnej osi amortyzatora, choć spotyka się również elementy zintegrowane. Powodem ich uszkodzeń najczęściej jest po prostu zmęczenie materiału, który to proces jest dodatkowo przyspieszany przez czynniki zewnętrzne, takie jak olej czy brud.

Sprężarka (inaczej: kompresor lub pompa zawieszenia) – zadaniem tego komponentu jest sprężanie oraz osuszanie powietrza, które następnie zostaje dostarczone do miecha. Uszkodzenie, czyli spalenie sprężarki ma zazwyczaj miejsce wskutek nieszczelności miecha, a także zbyt intensywnego użytkowania. Pompa zawieszenia powinna być wymieniana razem z nowym przekaźnikiem i filtrem.

Kolumna pneumatyczna – jest połączeniem amortyzatora i miecha; montuje się ją najczęściej na przedniej osi pojazdu.

Awaria każdego z wymienionych wyżej elementów wpływa bezpośrednio na pracę całego układu. Dlatego bardzo ważne jest znalezienie rzeczywistej przyczyny awarii przed wymianą części.

Inne elementy wpływające na funkcjonowanie zawieszenia pneumatycznego

Przekaźnik kompresora – zazwyczaj montuje się go w skrzynce bezpieczników; w przypadku wystąpienia awarii musi być wymieniony wraz z całą pompą zawieszenia. W innym wypadku może powodować nieprawidłowe załączanie, a w dalszej kolejności nowej sprężarki.

Bloki zaworowe – warto im się wyjątkowo dokładnie przyjrzeć przy podejrzeniu konieczności wymiany miechów; często wystarczy korekta położenia podłączonych do bloku przewodów.

Ponadto innymi powiązanymi częściami, które jednak rzadko ulegają awariom są czujniki wysokości, a także zbiorniki wyrównawcze.

Naprawa zawieszeń pneumatycznych i wymiana komponentów, np. takich jak pompa zawieszenia, nie jest skomplikowanym zadaniem dla mechanika z doświadczeniem. Ponadto nie wymaga większej ilości narzędzi, niż naprawa zawieszeń tradycyjnych – np. uszkodzony miech w tego rodzaju układzie wymaga użycia mniejszej ich liczby. Dodatkowo zupełnie wystarczające są uniwersalne narzędzia służące do diagnostyki.

Sprawdź ofertę sklepu z częściami do zawieszenia pneumatycznego:
miech gl
miech ml
miech mercedes w212

About the author / 

admin

Menu:

Losowe artykuły:

  • Psycholog

    Wszyscy jadamy wypiek. Każdy z nas każdego dnia rano robi sobie przepyszną kanapeczkę z warzywami, mięsem bądź także serem oraz z masłem. Godnie to nie wyobrażamy sobie tego by nie zacząć dnia od jakiejś bagietki, kromki chleba czy też bułki. Co takiego jest w pieczywie, że człowiek je zjada codzienni? Ewidentnie musimy być świadomi ze…

  • Medycyna konwencjonalna

    Medycyna konwencjonalna jest wydziałem lecznictwa, w jakim miejscu chory pozyskuje pomoc lekarską na podstawie postawionej diagnozy. Kurowanie odbywa się w domu chorego lub w szpitalu poprzez zastosowanie należytych leków. Medycynę typową wolno podzielić na kilka dziedzin, a każda z nich ma wyśmienitego lekarza. Profesjonalista każdej z tych dyscyplin musi mieć uczynioną praktykę lekarską i, co…